A.M Bahamir

امیرمحمد بهامیر؛ روزنامه‌نگار

A.M Bahamir

امیرمحمد بهامیر؛ روزنامه‌نگار

سلام خوش آمدید

اتاکو کیست

يكشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۱۳ ب.ظ

اوتاکو ،سبکی از زندگی!

اوتاکو کیست؟ اصلا اوتاکو بودن چه معنایی دارد؟ کلمه "اوتاکو" از کجا آمده است؟ همه این موارد سوال هایی هستند که خیلی از افرادی که با این قشر از جامعه برخورد میکنند از آنها میپرسند. انیمه، مانگا، ناول و ویژوال ناول ها بشدت جذاب اند و بخش عظیمی از اقتصاد و فرهنگ ژاپن را شکل میدهند. آثار هنری، موسیقی، خوانندگان مصنوعی و هولوگرافیکی، لباس و مد، طراحی های داخلی و دکوراسیون، تابلوهای اعلان عمومی، مراسم سالیانه و.....همه و همه بخش های دیگر جامعه ژاپن هستند که تحت تاثیر انیمه و محصولات مشابهش قرار گرفته اند. جذابیت این عرصه به قدری زیاد است که جمعیت زیادی را از تمام نقاط دنیا شیفته خود کرده است، از هر زبان و فرهنگی. حتی در کشورمان نیز تعداد کسانی که شیفته انیمه و مانگا شده اند کم نیستند.

اوتاکو به چه معنیست؟ کلمه ای ژاپنیست که مترادف معتاد است. البته نه اعتیاد به مواد مخدر! خیر بلکه بصورت ادبی و غیر ادبی به منطور بیان علاقه بیش از حد یک فرد به چیز خاصی یا رفتار خاصی استفاده میشود. ولی خب می توان گفت که این کلمه ویژگی صفت بودن و عامه بودن خودش را از دست داده و امروزه بصورت خاص تر و بعنوان معرف و وجه اشتراکی بین تمامی عاشقان محصولات فرهنگی ژاپن از آن استفاده میشود. کسانی که انیمه میبینند و مانگا میخوانند و در دنیای پر احساس و پر مفهوم آن غرق شده اند، به آنها اوتاکو گفته میشود. افرادی که بخش اعظمی از زندگیشان تحت تاثیر چنین آثاریست و همیشه به دنبال تجربه بیشتر و بیشتر داستان های ژاپنی اند. کسانی که عاشق حرکات و سبک گفتار شخصیت های انیمه ای مورد علاقه شان هستند و همیشه سعی در تقلید از رفتار آنها دارند و همچنین افرادی محسوب میشوند که تقریبا افکار باز تر و دید وسیعتری در مقایسه با دیگران نسبت به زندگی دارند.

پس از جهانی شدن کلمه اوتاکو، روز جهانی اوتاکو ها نیز به ثبت جهانی رسید و سالانه در این روز (15 دسامبر هر سال) تمامی اوتاکویان جهان با کشیدن حالت خوشحال روی مچ دستهایشان اوتاکو بودن خودشان را اعلام میکنند. همچنین مراسم و جشن های بزرگی نیز در شهرهایی که قشر اوتاکو بزرگی در خود جای داده اند در ژاپن برگزار میشود. انیمه و مانگا با وجود مهم بودن نقش اقتصادی و تجاری که دارند، در ژاپن آموزش و پرورش را نیز تحت تاثیر خود قرار داده اند بصورتی که در حال حاضر در ژاپن بیش از 1500 مدرسه گویندگی و دوبلوری شخصیت های انیمه ای تاسیس شده است. با وجود همه این موارد، تا 7 یا 8 سال پیش در ژاپن کسی را اوتاکو قلمداد کردن به معنای توهین و ناسزا گفتن به آن فرد بود! خب این جمله تا حدودی درست است ولی حقیقت این نیست. در ژاپن پشتیبانی از این صنعت همه گیر نیست، بصورتی که بسیاری از شهر های بندری جنوبی ژاپن علاقه ای به استفاده از این صنعت بعنوان شغل ندارند و میتوان گفت که ساکنان آن شهر ها نیز علاقه زیادی به این محصولات ندارند.

 هرچند تقریبا از هر 100 نوجوان ژاپنی بیش از 80 نفر انیمه میبینند و مانگا میخوانند ولی کسانی که در این شهر ها قرار گرفته اند معمولا تحت فشارند و بصورت پنهانی و با مخفی کردن اوتاکو بودنشان به دنبال کردن علاقه شان میپردازند. خوشبختانه تعداد شهرهایی که در ژاپن با قشر اوتاکو ها مشکل دارند خیلی کمتر شده است. مراکز بزرگی که جمعیت زیادی از اوتاکو ها را در خود جای داده اند بیشتر در توکیو و شهر های بزرگ دیگر ژاپن هستند. و البته دیگر اوتاکو گفتن به فرد دیگری ناسزا محسوب نمیشود!

و اما جامعه اوتاکو های ایرانی....متاسفانه یکی از تحت فشارترین اوتاکویان جهان ایرانیان هستند! چون نه تنها در کشور ما درک درستی از معنی و مفهوم مانگا و انیمه وجود ندارد بلکه راه های شناخت و آشنایی با آنها نیز خیلی کم هستند و یا نمیتوان از آنها برای معرفی کردن این صنعت استفاده نمود. بیشتر اوتاکویان ایرانی مجبورند علاقه خود و در اکثر مواقع گوشی، تبلت و یا لپ تاپ های خود را نیز از آشنایان، غریبه ها و حتی بیشتر دوستانشان مخفی کنند، چون قطعا معرفی و شناساندن چنین سبکی از زندگی کار بسیار دشواریست و متاسفانه در اکثر موارد با کارتون قلمداد کردن انیمه و بدون درک کردن احساساتشان کودکانه دانستن علاقه اوتاکویان از توهین و ناسزا هم برایشان بدتر است. امیدوارم که انیمه و مانگا و اسم اوتاکو بهتر و کاملتر در جامعه های فرهنگی و سرگرمی کشورمان شناخته شوند. طبق آخرین آمار ANN تعداد اوتاکویانی که در کشور امریکا زندگی میکنند به رقم تقریبی 11 میلیون نفر میرسد! جامعه اوتاکویان آمریکا علاوه بر جشن های سالانه و مراسمات بزرگ در حال حاضر میتوانند در 5 دانشگاه بزرگ به رشته هایی اعم از طراحی شخصیت های انیمه ای، طراحی انیمه(انیماتور)، نویسندگی انیمه، نویسندگی مانگا، مانگاکایی (طراحی مانگا) و چندین رشته ادامه تحصیل دهند و همچنین میتوانند به فروشگاه های بزرگ و تخصصی مربوط به فیگور ها، پوستر ها، گیم ها و لوازم انیمه ای نیز مراجعه کنند. امیدوارم که چنین امکانات و پشتیبانی نیز در کشور پیاده شوند و البته مهمتر از هر چیزی مفهوم انیمه و مانگا و اوتاکو بودن درک شود.

و در نهایت; میتوان ساده تر گفت که اوتاکو ها عاشق اند، به راحتی در مورد علایقشان حرف میزنند، کسانی هستند که عمیقا انیمه و مانگا را دوست دارند و هر وقت که بتوانند در هر مکانی این محصولات را دنبال میکنند. آنها پول بسیاری را صرف خرید نسخه های ویژه و فیگور های جذاب می نمایند و هرگز از اوتاکو بودنشان پشیمان نمیشوند. آنها ساده تر از بقیه گروه های خاص جامعه زندگی میکنند و بیشتر اوقات شاد و جذاب اند. جامعه اوتاکو ها در جهان پیچیده و عظیم است ولی چیزی که آنها را خاص و صمیمی میکند یک رنگ بودنشان است. این جامعه بزرگ یک زبان دارند به اسم انیمه و یک کتاب به اسم مانگا و از زندگی و تجربیاتشان راضی و خوشحالند و نسبت به هر اتفاقی که در زندگیشان می افتد واکنش های خاص و بیشتر انیمه ای به نمایش میگذارند و همیشه در مورد انیمه مورد علاقه شان حرف میزنند.

اوتاکو بودن نه یک بیماریست، نه یک اعتیاد.....بلکه سبکی از زندگیست.

 

نویسنده: رسولی آذر

  • امیر محمد بهامیر

نقد

نقدنویسی

نظرات (۳۴)

کانچیوا خوشگلای اوتاکو من از امسال اسم انیمه و مانگا و ....به گوشم خورد اومدم ببینم چی هستش کهانقدر طرفدار داره دوستم یه انیمه هایی بهم یه معرفی کرد من از دیدنشون سیر مونی ندارم من خودم عاشق انیمه های جوجوتسو کایسن ، شیطان کش ، توکیو غول ویک صدا ی خاموش خیلی دوسشون دارم فعلا سانویارا اوتاکو ها 🫂

کنیچیوا کیوتا♡من تازه اوتاکو شدم ولی ژاپنی بلدم و میخوام بگم که اوتاکو بودن یه سبک زندگیه و اینکه اوتاکو ها خیلی خوب با ارمی ها راه میان و کسایی که اوتاکو ها رو مسخره میکنن خیلی اسکلن به هر هال باید به بقیه مثل ارمی ها احترام بزاریم و انیمه ای که خیلی دوسش دارم شیطان کشه که زندکی رو تغیر میده،سایونارا🎌

کنیچیوا👋👋 من سه ساله که‌ اوتاکو هستم ولی در انیمه هم زیاده روی نمی کنم و نمره هام هم بیسته ولی واقعا به نظر شما دردناک نیست این همه توهین به اوتاکو ها؟ مخصوصا از طرف خانواده  

اوتاکو بودن و انیمه دیدن این نیست که ادم معتاد بشه افرادی که این نظر رو دارن به نظر نباید اصلا پاشون رو تو این قسمت بزارن و اوتاکو ها رو به حال خودشون بگزارن یا حداقا درکشون کنن

سلام منم یک اوتاکو هستم تو یکی از بر ترین مدارس تهران از شاگردهای اول پایه ام هستم و من اوتاکو بودنم را مخفی نکردم و به هیچ کس هم اجازه ندادم که به من در این موضوع توهین کنه و تقریبا بیشتر دوستام هم اوتاکو کردم و یا اوتاکو بوده اند از قبل و در یک کلام بگم که به اوتاکو بودنم افتخار می کنم

من یک اتاکو ام . از اتاکو بودنم خیلی خوشحالم .به اندازه انیمه می بینم زیاده روی نمی کنم نمره هام هم ۲۰ هست یعنی می خوام بگم دلیل نمی شه اگه اتاکویی معتادی و از زندگی موندی توی همه چیز اگه خیلی زیاده روی نشه خیلی هم خوبه . انیمه ها خیلیییی باحالن 

شماها عاشق اما واتسون می شید عیبی نداره اونوقت ما عاشق میتسوها و تاکی بشیم عیب داره؟

کاش یک روزی بیاد که با خیال راحت مانگا بخریم و به همه نشون بدیم

سلامممممم به همگی من یه اوتاکو هستم 😍

و واقعا عاشقشم از ژانر ئائویی فوق العاده خوشم میاد به طوری که  الان علاوه بر این که یه فن پیج حمایت از boy loveزدم خودم مترجم سریال های bl, مانگاها و مانهوا ها و انیمه های یائویی هستم و به کارم افتخار میکنم 🍭

من تقریبا دوساله اوتاکو شدم و هرهفته دارن دو سه تا فصل انیمه تموم میکنم خوشبختانه مامان من تو روم نمیگه اما همیشه سعی داره سر از کار من دراره حتی با اینکه بهش انیمه معرفی کردم و چنتا بهش نشون دادم و هنوزم اطرافیان میگن کارتون و فقط قصد توهین دارن به قدری که دیگه دلم نمیخواد پیش خوانوادم باشم بیشتر دوست دارم ی شب تا صبح هیچکی نباشه کنارم 😕

 

مطالب خیلی خوبی بود ممنونم

سلام من بهار هستم . من واقعا خسته شدم از اینکه به من میگن : مگه بچه‌ای ؟؟؟ مخصوصا مامانم بیشتر از همه بهم فشار وارد میکنه . روی مدرسه و درسام خیلی حساسه . من ۱ سال هست که اوتاکو هستم . تا نهایت تلاشم سعی میکنم گسترش بدم و کلا عاشق ژاپن و انیمه ها هستم . واقعا حرص میده وقتی به اینکه میگن : کارتون چینی ، کره‌ای ... اخه چتونه شما ها ؟؟؟ >○< واقعا دردناکه ...

شاید انیمه دیدن زیاد باعث هزارتا بدبختی و مشکل مثل افسردگی ، روانی شدن ، ضعیف شدن چشم یا حتی خیلی چیزای دیگه بشه ولی این چیزا برای ی اوتاکوی واقعی اهمیتی نداره چون اون فقط میخواد با انیمه دیدن از زندگیش لذت ببره و این از همه چی براش مهم تره!

همینطور که ی نفر روی برد یا باخت پرسپولیس یا هر تیم دیگه ای تعصب داره اوتاکوها هم همینطورن ‌و فقط تنها خواستشون اینه که به اسمشون احترام بزارین و انیمه رو با انیمیشین یا کارتون ها یکی نکنید!

مثلا فک کن یکی بیاد بگه انیمه دیگری کارتونه!

کارتون برای سنای پایینه مثلا همین فروزن مال سنای پایینه ولی خب بعضی بزرگا هم میبینن و من نمیگم بد کاری میکنن ولی واقعا فکرشو بکنین آخه اصلا قابل مقایسه نیستن!

من انیمه دیگریو دیدم تا ۵ شب خوابم نمیبرد!

واقعا شما اینو با کارتونایی مثل باب اسفنجی یا فروزن یا سفید برفی یکی میکنین?!

این خیلی برای من جای تعجب داره که شما به صحنه های توی انیمه میگین منحرفانه در حالی که کارتون وینکس یکی از منحرفانه ترین کارتونایی بود که من دیدم!

یا حتی میگین توی انیمه ها رابطه ی دختر و پسر بده در حالی که توی فروزن هم رابطه ی دختر و پسر وجود داشت!

لطفا اول ی نگا به محتویات انیمه بکنین بعد با کارتون یا انیمیشن یکیش کنین!

واقن درسته=-=

هیچکس هنوز درک درستی از معنی اوتاکو نداره=-=

اگه فقط تلاش کنن تا جامعه اوتاکوها رو درک کنن خیلی خوبه=-=

همین امروز به دوستم ی انیمه معرفی کردم و گفتم ببینم دو ساعت بعد اومد گفت خیلی قشنگ بود در حالی که قبلش میگفت انیمه خیلی مسخرس😐

مامان منم همیشه میگه معتادی!😑

=)واقعا امیدوارم ی روز همه درک درست تری از کلمه اوتاکو پیدا کنن 

سلام من فاطمه هستم ۱۴ سالم هست من خیلی انیمه می بینم و یک اوتوکا  هستم انیمه ها به من احساس آرامش می دهند و وقتی ناراحتم انیمه می بینم مادرم به من می گه که تو موعتاد شدی ولی این خدایی یک سبک زندگی و علاقه هست درسته اگه زیاد روی کنم مشکل ساز می شود ولی اعتیاد نیست انیمه ها هم چرت و پرت نیست 

کاش همه این ها را درک می کردند

من نمیدونم اوتاکوئم یا نه ،ولی خیلی دوس دارم باشم ،به نظر من بهترین انیه تو کل جهان ناروتوئه😘😘😘😘😘😘😍😍😍😍😍😍😍😍❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

اسم من سارینا است در واقع منم اوتاکو هستم چون من خیلی انیمه می بینم و خیلی از ژاپنیا تقلید می کنم خیلی دوست دارم که بزرگ شدم برم ژاپن 

اوتاکو ام 😂😙😎

البته من را یاندره صدا کنید

سلام خیلی خوب اوتاکو ها رو توصیف کردید ممنون .

یه خواهشی هم داشتم که بی زحمت چند تا انیمه برای سن ۱۰ تا ۱۵ سال می تونید معرفی کنید 

من یه اوتاکو هستم ولی دیگران منو مسخره میکنن میگن تو 15سالته و هنوز انیمه میبینی

مگه انیمه دیدن ربطی به سن داره؟؟؟؟

 

 

رانندگی سبک زندگیه اخه؟؟؟ :| 

انیمه نگاه کردن مانگا خوندن ناول خوندن خیلی خوبه سرگرمیه جالبیه اما فقط تا زمانی خوبه که مرز بین دنیای واقعی که توش زندگی میکنی و دنیای مجازی ذهنیه انیمه ای(رویا پردازی) که برای خودت ساختی قائل باشی! 

 وقتی که این مرز از بین بره دچار یک اختلال روانی میشی و زندگیه واقعیت و ارتباطات اجتماعیت و توانایی های انسانیت به خطر میوفته اونوقت میشی یک معضل اجتماعی که باید به روانپزشک مراجعه کنه!

به اندازه ی کافی ادمای غیر منطقی گند زدن به کشورمون لطفا شما دیگه اضافه نشید!

ادم خوبه نقاط قوت کشورای دیگه رو تو کشور خودش رواج بده برای پیشرفت جامعه نه ایده های هنوز اثبات نشده و در حد تئوری که میتونه اشوب درست کنه و اتاکو هارو خیلی بد نشون بده! (  برخلاف اون چیزی که تو انیمه ها نشون میده مردم ژاپن خیلی محترم و مودبانه صحبت میکنن خیلی به پاکیزگی اهمیت میدن خیلی کوشا هستن و سعی میکنن از هر ایده ی مثبتی برای پیشرفت کشورشون استفاده کنن تو هر دیکشنری زبان ژاپنی رو میبینید با اینکه زبان ژاپنی نه جزو زبان های رسمی سازمان ملل متحده  نه جزو کشور های دارای حق وتوعه ولی بازم تو هر فرهنگ لغتی میبینیدش! اینها همه بخاطر تلاش زیاد ژاپنی ها برای رواج فرهنگ و زبانشونه تا با بالا بردن متقاضی به پیشرفت بیشتر جامعشون افزوده بشه).

 بیشتر انیمه های ژاپنی چیز هایی رو نشون میدن که با اکثریت دین مردم ایران مطابق نیست برای همین میتونه براتون دردسر بشه و جامعه اتاکوها که در ایران اقلیتن رو بدنام کنه. 

خیلی خوبه که ادم تو هر شرایطی عاقلانه و درست فکر کنه!

من ازاین که انیمه میبینم و مانگا میخونم  و اتاکو هستم خیلی خوشحالم چون  این چیزی  که من بهش علاقه دارم  ولی مجبورم این علاقم ا زهمه و مادر پدر م مخصوص مادرم چون میگه انیمه بد با صحنه های که داره  درسته این صحنه های انیمه ای برای بدن ولی درواقع همین صحنه هاش  که به انیمه ها رنگ بو میدن برای همین زیاد راجبع انیمه با مامانم صحبت نمیکنم 

من فقط یک دوست انیمه ای دارم 

سلام ب رفقا. میگم چرا ما خودمون این رو تو جامعه رواج ندیم؟

میتونیم خیلی راحت انیمه ای ک قشنگه ک رو بدیم ب یه نفر دیگه ببینه یا معرفیش کنیم!اگه اون هم بدونه انیمه چیه مانگا چیه.اوتاکو کیه دیگه کسی ب کسی توهین نمیکنه.و شاید ب چند نفر دیگه هم معرفی کرد.اینطوری میشه همرو راضی کرد

اوتاکو هم یه سبک زندگیه مث رانندگی. چرا بهم توهین میکنین اخه این دو روز عمر ک فرصت توهین نیست بیاین همو دوس داشته باشیم😊

خوش بحال خودم تو مدرسه ی ما نصف بیشتر دانش اموزا اتاکو ان😎 مثلا تو کلاس خودمون طرف عشق ناروتوعه ینی مجسمه ی ناروتو رو ساخته بود از بس ک بهش علاقه داره اوردتش مدرسه ک ب اون دوست اتاکوش نشون بده ی دقیقه نشد دیدم شیش تا اتاکو ریخته تو کلاس خودمون

به این میگن خوشبختی😎😎😎😎

مشکل اینه که اونایی که میگن انیمه چیزی جز کارتون نیست نمیدونن میتونه چه تاثیراتی رو زندگی داشته باشه و حتی یه الگو و هدف برات بسازه. علاوه بر اینکه اوتاکو ها درک نمیشن بخاطر علایقشون بلکه فوجوشی ها و فودوانشی ها ... هم مدام منحرف تلقی میشن. خب ربطی نداره به این نوع از رابطه علاقه دارن واقعا انیمه بنظرم معرکه هست و من خودم بعد از 3 سال اوتاکو به تمام معنا شدم. حتی میشه ژاپنی یاد گرفت😂

سلام خیلی متن جالب زیبایی بود چجوری بگم حال کردم با این متن من خودمم یه اوتاکویی هستم وبه این خیلی هم افتخار میکنم کسی هم بخواد بهم توهین کنه بهش میگم گوه خور اضافی نخواستیم.

من قصد هیچ بی ادبی رو ندارم ولی اونایی که میگن اوتاکوها منحرف هستن هرس آدمو در میاره الان اونی که فرق انیمه عاشقانه رو با یائویی نمیفهمه حرف نزنه الان اگه به یک آدم انیمه و مانگا ندیده بگی انیمه هاکوکی و ناروتو فرقشون چیه میگه هردوشون کارتون هستن همین بعد میگه مگه بچه ای میشینی از این چیزا میبینی😖😖یعنی این آخرشه😧 الان اگه داخل ایران اگه تو مدرسهت یا اصلا نزدیک تر بغل دستیت اوتاکو باشه عمرا بفهمی ولی تو ژاپن و کره، امریکا یا جاهای دیگه اگه کسی اوتاکو بلشه قطعا توی یک هفته یا نهایت تو یک ماه میفهمی 😒 چون داخل ایران اوتاکوها اگه شناسایی بشن یعنی میشه گفت مردن ، من که خودم اوتاکو هستم میفهمم یعنی آدم میترسه اگه به کسی بگه دچار تمسخر دیگران بشه یه چیز دیگه یعنی همیشه گوشیت یا تبلتت یا لپ تابت در معرض خطره 😱😱 ولی حال میده انیمه نگاه کنی مخصوصا شبا زیر پتو و درحال گوجه سبز خوردن😆😆😆 یک انیمه خنده دار از نظر خودم بهتون معرفی میکنن، ایروما نوه شیطان 😂😂 و یه ورزشی عاشقانه یوری روی یخ البته بعضی ها فکر میکنن یائویی😅😅

من یک اوتاکو هستم ولی تا الان نمیدونستم تا موقعی که فهمیدم لقبی برای یک کشته مرده های انیمه و مانگا وجود داره، ولی واقعا راسته که اوتاکوها پول زیادی برای انیمه و مانگا میدن، چون خودم فکر کنم نزدیک به 200 گیگ یا شایدم بیشتر اینترنت برای خریدن انیمه و مانگا دادم، واقعا اوتاکو های ایران بدبختن چون همیشه همیشه باید این علاقه رو مخفی کنن😢😢😵😵ولی چه میشه کرد،البته بعضی ها فکر میکند که انیمه یا مانگا دیدن وقت تلف کردنه ،شاید وقت تلف کردن باشه، شاید منحرفانه باشه، ولی کسی که به این چیزها علاقه داره نمیتونه از علاقهش دست برداره برای همینه که همه مجبورن اوتاکو بودن خودشون رو مخفی کنن چون ترس از این رو دارن که مورد تمسخر قرار بگیرن ما واقعا تحت فشار هستیم،😑😑به امید روزی که بدون ترس بگیم اوتاکو هستیم

سلام 

من اوتاکو نیستم اما عاشق انیمه ام و به اوتاکو ها هم احترام میزارم به نظرم دنیاشون زیباست و امیدوارم روزی مردم هم بهشون احترام بذارن و البته من یه دوست دارم که اوتاکوئه و می‌دونم که خیلی مهربونه و دقیقا خصوصیات توی متنتون رو داشت ممنونم از همتون ⁦⁦;)⁩

من هم یک اوتاکو هستم که میخوام انیمه خودمو هم بسازم انیمه های دیگه فوق‌العاده . زیبا . جالب. مهیج و همینطور پر ایده و نوآوری هستند 

ولی من تنهام حداقل فقط تعداد اوتاکو توی شهر من نگشت شمار هستن تا جای که خودم میدونم من بخاطر موقعیتی که دارم برای مدت کوتاه از دنیای اوتاکو دور میشم که به شخصیتم اسیب نرسه و هیچ وقت از اوتاکو بودن دور نمیشم و به بودنش افتخار می کنم 

وتنها درمورد انیمه و مانگا اطلاعات جمع نمیکنم در مورد همه چیز اطلاعات جمع میکنم 

که هم مانگا ی من کمک کنه و ژاپن و بهتر بشناسم و اوتاکو بودنمو مخفی کنم با این وضعیت که من دارم مجبورم ولی از بودنش دست نمیکشم۰

راستی انیمه مورد علاقه من : اتک اون تایتان . توکیو غول. وان پیس.ناروتو. مدرسه قهرمانانه من حماسه وینلند و ... هست

هر کس علاقه‌ای داره... ما حق توهین به هیچ سلیقه‌ای رو نداریم... کاش یکم مردم این فرهنگ رو درک کنند

یکی انیمه دوست داره

یکی نداره 

تمام :)

من امشب میخوام اولین انینه زندگیم رو به نام(نام تو) ببینم

بعد تصمیم میگیرم اوتاکو بشم یا نه=) 

  • آخرین اوتاکو
  • میگم بریم بریزیم تو خیابونا بگیم ما اوتاکویم؟شاید مردم یکم عقلشون کار کنه برن بخونن و ببین که انیمه و مانگا چقد زیباست

    سلام من الان دو سال هستش که اوتاکو ام  وقتی هنوز اوتاکو نشده بودم وقتی دوست اوتاکو ام با یه علاقه و هیجان خاصی از انیمه هایی که تازه دیده بود تعریف میکرد با خودم فکر میکردم این هنوز بچه اس 

    ولی یه روز که رفته بودم خونشون منو نشوند و انیمه عاشقان شیطانی رو گذاشت جلوم و مجبورم کرد ببینم

    الان وقتی به اون روز فکر میکنم باورم نمیشه اون آدم داره خودش رو نفله میکنه که فصل سوم عاشقان شیطانی  و ادامه بقیه انیمه ها بیاد 

    قبول دارم دیوونه ام قبول دارم خل شدم اما به هیچ جنبده ای اجازه نمیدم به انیمه بگه کارتون

    آریگادو

    واقعن زیبا اوتاکو ها رو توصیف کرد

    دمتون گرم. من خودم اوتاکو ام و خیلی با این متن حال کردم. همش عین حقیقته. به خصوص تحت فشار بودن ما.
    در جواب نظر اول هم باید بگم : اولا ما مشکل نداریم -_______- . دوما انیمه منحرفانه داریم و غیر منحرفانه هم داریم. شما اول برو انیمه هایی مثل ناروتو ، دفترچه مرگ، اتک ان تایتان رو ببین بعد بیا حرف بزن. سوما شاید شما درست بگی که این داستانا تو واقعیت نیست و چرا باید وقتمونو صرفش کنیم. اما نکته جالب در مورد ما اوتاکو ها اینه که ما هم تو واقعیت زندگی نمیکنیم :) . انیمه برای ما واقعیت به حساب میاد. ما تو انیمه زندگی میکنیم و اونجا دنیای ماس ؛ بده که آدم وقتشو صرف دنیاش بکنه؟ :)
    در کل بگم ما اوتاکو ها جنبه های مختلفی از دنیا و آدماشو میبینیم که بقیه نمیبینن:)
    سلام،ببخشسد ولی به مظر من هسچ لزومی نداره که کسی بخواد تمام زندگیشو صرف دیدن انیمه یا خوندن مانگا کنه،این آدم حتما باید یه مشکلی داشته باشه که دلشو به یه مشت داستانهای الکی و دروغی و البته اکثرا منحرفانه خوش کرده.دیدن انیمه های خوب و خوندن چن تا مانگا شاید بد نباشه ولی اتاکو یعنی معتاد و هر اعتیادی بده.
    اگر که از این تعاریف احساسی بگذریم در یک کلام "اوتاکو" ها همان عاشقان انیمه و مانگا هستند.یک خرده فرهنگ که در اثر علاقه رادیکال اعضا به یک محصول خاص بوجود آمده.مثل کرم کتاب ها و سینه فیل ها.نه یک سبک زندگی است و نه اصولا چیز خاص و افتخار آمیزی.و صد البته ننگ آمیز هم نیست.همانطور در متن اشاره شده بود انیمه خور های ایران واقعا از سوی جامعه درک نمیشند و خیلی اوقات مجبورند این علاقه خودشون رو مخفیانه و دور از چشم دیگران دنبال کنند.به امید روز های بهتر برای انیمه خورها!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    یه روز‌نامه‌نگار که اومده چرخی تو دنیای رسانه بزنه!

    طبقه بندی موضوعی
    آخرین نظرات
    پیوندها